Pervaya lyubov= First love.

En av mina faboritfilmer som inte är engelska eller svenska är den ryska filmen First Love eller Первая любовь.
Det är mycket dans och musik i filmen, som utspelar sig i Moskva.
Huvudrollerna är Tanya och Sasha.
I kulturhuset där Tanya dansar balett, kommer att renoveras och byggas om till en underhållningslokal, så hennes dansteam kommer inte ha nån stans att dansa. På nattklubben som hennes bror äger, träffar hon Sasha, son till han som ska köpa kulturhuset, och snart blir han indragen i en kamp för att rädda kulturhuset. För att Sashas pappa ska förstå vad kulturhuset betyder för dom som är där, skapar Tanya och Sasah en show med sina vänner..

Jag tycker jätetmycket om denhär filmen, den har humor och bra musik.


En liten scen där killarna har förlorat ett vad, så nu måste dom dansa balett inför Tanyas mamma, som är danslärare. :) ganska humor tycker jag.

Kommentarer

Kommentera här snälla!:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Din blogg:

Skriv nått vackert!:

Trackback
RSS 2.0